Στα πλαίσια του σχεδίου Erasmus+ με τίτλο: «Πολυπολιτισμική Επικοινωνία: Καταργώντας τα Στερεότυπα- Multicultural Communication: Breaking Stereotypes» που συντονίζει για τα σχολικά έτη 2016-17 και 2017-18, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Κολινδρού και συμμετέχουν σχολεία από την Ιταλία, την Ισπανία,
την Πορτογαλία, την Τουρκία, την Πολωνία, τη Λιθουανία και την Ρουμανία, πραγματοποιήθηκε από 23 μέχρι 28 Νοεμβρίου 2017 στην πόλη Formia της Ιταλίας, η 5η Διακρατική Συνάντηση.
Στη συνάντηση συμμετείχαν 30 εκπαιδευτικοί από τις παραπάνω χώρες, οι οποίοι μαζί με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου ISTITUTO COMPRENSIVO ”ALIGHIERI FORMIA- VENTOTENE” υλοποίησαν τις δραστηριότητες που προέβλεπε το πρόγραμμα. Από το 2ο Δημοτικό Σχολείο Κολινδρού συμμετείχε ο Διευθυντής Δημήτριος Χλεμές και οι εκπαιδευτικοί: Φυσικής Αγωγής, Κων/νος Παπαδημητρίου και Γερμανικής Γλώσσας, Χαρίκλεια Θεοδωρίδου.
Το πρωί της Παρασκευής 24 Νοεμβρίου 2017 έγινε επίσημη υποδοχή στο ιταλικό σχολείο με την παρουσία μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, του Δημάρχου της Formia Dr. Santro Bartolommeo και λοιπών εκπροσώπων της τοπικής κοινωνίας.
Το ιταλικό εταιρικό σχολείο είναι μια σχολική μονάδα βασικής εκπαίδευσης με 1100 περίπου μαθητές/τριες, που φοιτούν σε διάφορα σχολικά συγκροτήματα στην πόλη Formia αλλά και στο νησί Ventotene. Ήταν μια πολυπολιτισμική υποδοχή με ποικιλία θεμάτων: ανάκρουση εθνικών ύμνων, χαιρετισμούς από τον Διευθυντή Vito Costanzo, την ιταλίδα συντονίστρια Anna Mottola, το Δήμαρχο αλλά και τον Δημήτριο Χλεμέ, συντονιστή του προγράμματος, ο οποίος αναφέρθηκε στην αξία αυτών των συνεργασιών και στη μέχρι τώρα πορεία του προγράμματος. Ακολούθησαν τραγούδια, χοροί, κονσέρτο κλασσικής μουσικής από εκπαιδευτικούς του σχολείου, επισκέψεις στους χώρους του σχολείου, επικοινωνία με μαθητές/τριες, κ.ά.
Στη συνέχεια στην αίθουσα πληροφορικής του σχολείου έγινε παρουσίαση διαπολιτισμικών δραστηριοτήτων των σχολείων που συμμετέχουν και η ημέρα έκλεισε με επισκέψεις σε αξιοθέατα και άλλα σημεία ενδιαφέροντος της παραλιακής πόλης Formia.
Το Σάββατο οι αντιπροσωπείες των εκπαιδευτικών παρακολούθησαν στην πλατεία και το Δημαρχείο της πόλης τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν από διάφορους φορείς για την Παγκόσμια Ημέρα για την εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών. Στη συνέχεια επισκέφτηκαν και ξεναγήθηκαν στην ιστορική πόλη Gaeta.
Ακολούθησε επιστημονικό σεμινάριο με θέμα: «Κατανόηση των στερεοτύπων για τη βελτίωση των προσεγγίσεων χωρίς αποκλεισμούς», στο οποίο ο εκπαιδευτικός Ρένος Γεωργίου από την Κύπρο, παρουσίασε τεχνικές και μεθόδους για το θέμα.
Το βράδυ του Σαββάτου 25 Νοεμβρίου παρουσία όλων των εταίρων, εκπαιδευτικών και γονέων του ιταλικού σχολείου πραγματοποιήθηκε πολυπολιτισμικό δείπνο, με παρουσίαση εθνικών φαγητών, γλυκών και ποτών, ανταλλαγή δώρων, μουσική και χορό.
Την Κυριακή 26 Νοεμβρίου, οι αντιπροσωπείες επισκέφτηκαν και ξεναγήθηκαν στην Πομπηία. Η Πομπηία, αρχαία πόλη που κτίστηκε από τους Έλληνες στις ακτές της Καμπανίας, στους πρόποδες του Βεζούβιου, καταστράφηκε στις 24 Αυγούστου του 79 μ.Χ., μετά από μια φοβερή έκρηξη του Βεζούβιου, όπου ένα τεράστιο κύμα από στάχτη έθαψε τα πάντα, μέσα σε λίγες ώρες.
Το βράδυ της ίδιας ημέρας στο Ναό του Sant’ Erasmo di Formia πραγματοποιήθηκε από τη φιλαρμονική ορχήστρα μουσική εκδήλωση παρουσία όλων των εταίρων, των αρχών και των κατοίκων της πόλης.
Τη Δευτέρα από το πρωί οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία της περιοχής όπου μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς, τους υποδέχτηκαν με μουσική και τραγούδια, δώρα, εκθέσεις ζωγραφικής και χειροτεχνίας, τοπικά παραδοσιακά προϊόντα κ.ά.
Το απόγευμα της ίδιας ημέρας οι συντονιστές του διακρατικού σχεδίου αξιολόγησαν την συνάντηση στην Ιταλία και συζήτησαν για τις επόμενες δράσεις.
Λίγο πριν την επιστροφή στην Ελλάδα η ελληνική αντιπροσωπεία επισκέφτηκε τη Ρώμη όπου είχε τη δυνατότητα να θαυμάσει τα πολυάριθμα αξιοθέατα της «αιώνιας πόλης».
Οι εμπειρίες από τις δραστηριότητες της 5η Διακρατικής συνάντησης ήταν μοναδικές και το συμπέρασμα είναι τελικά αυτό που αναφέρει ο Βρετανός φιλόσοφος Herbert Spencer: «Ο κυριότερος στόχος της εκπαίδευσης δεν είναι η γνώση, αλλά η δράση».
Κολινδρός, 1 Δεκεμβρίου 2017
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου